torsdag 9. februar 2012

I inkaenes fotspor....

Solnedgang over Stillehavet i Lima. Gjett om vi hadde savnet havet!
 De siste ukene har vi vært på farten og feriert litt. Først på timeplanen stod "Inkatrailen" og Cusco, deretter gikk Infield av stabelen en time utenfor Lima på et koselig leirsenter ved stranden kalt Kawai. Har vært to herlige uker med mange gøyale og minneverdige opplevelser, og utrolige mange flotte folk har passert vår vei. Ikke minst har det vært to uker med fysiske og psykiske utfordringer, da med tanke på Inkatrailen!, men gjett om vi, "jernkvinnene", kom seirende ut. Nå er vi tilbake i varmen i Iquitos, og storkoser oss med det. Vår kjære "profesora" Nine kommer med familien på besøk, så vi skal vise dem vårt nye hjem sammen med de gamle Hald- studentene. Oppsummert: Konge ferie, men nå venter nye oppgaver og festligheter og team Elma er klare. Prekast! :)

"El Camino del Inca" - 4 dager med nesen mot Macu Picchu:

Jentene klare for avgang.

InfoCusco-gjengen; To nordmenn, to australiere og en hel sulamitt med argentinere.

Naturen var "pusttakende" og overraskende lik Norge. Her toppen "Veronica" som vi så fra teltet vårt om morgenen.
Dag 2 på InkaTrailen var forferdelig tung - vi besteg over 1000m på bare noen timer. Det bar RETT oppover på steintrapper, og mer enn en muskel i kroppen skrek i smerte.

Pausested med "la sierras" flotte damer som solgte energibomber til oss vandrere.

Oppover, oppover, oppover. Toppen her er det høyeste punktet, "Dead Womans Pass", på 4215moh. De siste tusenmetrene var veldig tunge med tanke på høyden, og vi følte begge vi hadde kols der vi pustet og peste.

Ellen med sin 17kg sekk på toppen, godt død egentlig. De fleste som går turen kjøper bærer for bagasjen, men stae speiderjenter fra Norge bærer selv. Ellen fikk faktisk tilbud om å bli bærer på InkaTrailen - et arbeid som sjelden utføres av jenter! Da ble Ellen glad.

Hele gjengen med bærerne i orange.

Våre to flotte guider; Clever og Henry.

Utsikten fra Runkuray dag 3. Nydelig!

Endelig til topps.

Jentene som var først på toppen. Lykkelige og nostalgiske i fjellandskapet.

Arkeologisk Inkatempel langs ruten dekket i et hav av skyer.

Skydronningen.

Vi presenterer; Machu Picchu! Her skulle vi sett soloppgangen over Machu Picchu, men værgudene var ikke helt på vår side. Men da vi tok til å blåse, fikk vi etterhvert se nydeligheten ovenfra.

Øsende, pøsende regnvær. To våte, men stolte, jenter som fullførte InakTrailen.

Bildeleking i Machu Picchu.

Machu Picchu.

Infield Mala - Kawai:

Storfornøyde med klesvask i Limas solskinn etter kalde Cusco. Og godt å se Marit igjen! :)

Litt leking blant all snakkingen - artig gjeng.

Lover at vi faktisk jobbet litt også. Imellom soling, bading/hopping i bølgene, surfing, mat, latterkramper.

Guttaboys - måtte manne seg litt opp i jentenærværet.

To Brasilianere "going peruvian stile" - InkaKola og "pollo a la brasa".

Markedtur i Mala - den beste frukten som tenkes kan.

Infield extended version; En gjeng ble igjen i Lima over helgen, og storkoste seg i hovedstaden. Denne flotte gjengen + Ellen bak kamera.